MARKETING I PROMOCJE

kompleksowe rozwiązania i strategie marketingowe, rozwiązania BTL, copyright, kampanie reklamowe

Naszym motto jest zaczerpnięty od wybitnego amerykańskiego marketingowca Jacka Trauta cytat "Wyróżnij się albo Zgiń". Nasze działania cechują nietypowe rozwiązania i realizacje.

Specjalizujemy się w nietypowych, oryginalnych, kreatywnych działaniach BTL. Na życzenie naszego klienta przygotujemy najróżniejsze działania i scenariusze promujące konkretny produkt czy markę. Zaproponujemy strategię marketingową proponując konkretne przemyślane rozwiązania wykorzystując różne formy BTL:

Event marketing
RoadShow
Ambient media
Marketing Wirusowy
Marketing Partyzancki
Promocje podczas eventów
Eventy promocyjne mają w szczególności zwrócić uwagę. Wiąże się to z wypracowaniem odpowiednego pomysłu, który będzie oryginalny i wyróżniał się na tle konkurencji.

.

Opracowanie efektywnego planu promocji wiąże się z podjęciem decyzji dotyczących oferowanych produktów i usług. Należy skupić się na czterech głównych aspektach, które pozwolą określić cały plan promocyjny. Pierwszym z nich jest zdefiniowanie określonego odbiorcy, który stanie się potencjalnym klientem. Aby to zrobić, należy wziąć pod uwagę m.in. czynniki demograficzne, społeczne, ekonomiczne i technologiczne. Kolejnym krokiem jest sformułowanie precyzyjnego celu promocji, czyli tego, co należy osiągnąć. Następnie ustalenie, w jaki sposób ma to być wykonane oraz za pomocą jakich środków, czyli dobór form promocji wraz z dostosowaniem ich do celu. Końcowy etap to finansowanie, którego celem jest zaplanowanie budżetu uwzględniające: konkurencję rynkową, koszty wybranych środków promocji, cykl życia produktu oraz udział firmy w rynku.

Event marketing to rodzaj marketingu polegający na tworzeniu imprez reklamujących dany produkt lub usługę. Jest to narzędzie wspomagające działania z zakresu komunikacji marketingowej. Ten rodzaj marketingu jest innowacją samą w sobie. Wykorzystywany jest głównie przez ogromne firmy, korporacje ale jego zainteresowanie rośnie także wśród mniejszych przedsiębiorstw, start-upów czy nawet instytucji badawczych i naukowych. Jest to narzędzie komunikacji polegające na organizacji różnego rodzaju wydarzeń służących do realizacji określonych celów firmy.

Idea event marketingu nie jest jeszcze bardzo powszechna, ale jej znaczenie w środowisku biznesowym rośnie zrównoważenie. Wynika to z faktu iż coraz bardziej powszechnymi stają się wszelkie działania marketingowe prowadzone przez przedsiębiorców. Jest on postrzegany jako nieodzowny element biznesu, bez którego nawet najlepsze produkty, czy projekty nie sprzedadzą się z powodzeniem. Dlaczego jak jest? W czasach, kiedy z każdej strony konsumenci są wręcz "bombardowani” informacjami o nowych markach, produktach czy ideach, firmy są zmuszone do intensywnego działania w obszarze marketingu. Coraz trudniejsze do pokonania są bariery wejścia na niektóre rynki, ze względu na silną konkurencję i prowadzony przez nich niemal bezbłędną promocje. Strategie marketingowe muszą być coraz bardziej przemyślane, oryginalne i niepowtarzalne, po pierwsze by zostawić konkurencję daleko za sobą, a po drugie, żeby zostać dobrze zapamiętanym przez potencjalnych konsumentów czy odbiorców. Tak więc jeśli najlepszy produkt nie zostanie odpowiednio wprowadzony na rynek za pomocą marketingowych narzędzi, nie przyniesie wymiernych zysków. Z pomocą przychodzi właśnie taka forma marketingu, którego popularność stale rośnie.

Korzyści płynące z event marketingu

Pobudzanie innowacyjności w zakresie usług, produktów jest kluczowym elementem wpływającym na poziom naszego życia. Stosowanie event marketingu ma przynieść firmie określone korzyści i rezultaty. Wśród nich możemy między innymi wyróżnić:

  • rozwój biznesu

  • wsparcie strategii komunikacji z otoczeniem, w szeroko rozumianym obszarze Public Relations

  • wsparcie sprzedaży, marketingu

  • promocja i wprowadzenie na rynku nowego produktu

  • wejście na nowy rynek, promocja firmy

  • pozyskanie nowych klientów

  • zwiększenie świadomości potencjalnych odbiorców w obszarze znajomości marki

  • poprawa rentowności firmy

  • zwiększenie udziału w rynku

  • poprawa lub wzmocnienie wizerunku marki

  • zwiększanie lojalności klientów


Lista ta wciąż nie pozostaje zamknięta. Korzyści płynące z event marketingu są ogromne. Interesujący może być fakt, iż nie tylko przedsiębiorstwa prywatne, których cel stosowania event marketingu ma charakter komercyjny i biznesowy okazują zainteresowanie owemu tematowi. Coraz więcej państwowych, publicznych jednostek korzysta z tego typu rozwiązań.

5P event marketingu i fazy zarządzania eventem

Organizacja wydarzenia mająca na celu osiągnięcie różnorakich korzyści z tego płynących wymaga sporządzenia odpowiedniego planu działania. Tworzenie wydarzenia musi być mocno przemyślane i zaplanowane, tylko wtedy przyniesie zamierzone efekty. Z pomocą przychodzi reguła 5P event marketingu.

1. Produkt (product) czyli wartość jaką wydarzenie stanowi dla uczestników
2. Cena (price) czyli oszacowanie, ile potencjalni uczestnicy są gotowi zapłacić za uczestnictwo
3. Miejsce (place) jako lokalizacja wydarzenia jest często determinantą udanej imprezy
4. Public relations czyli formowanie wizerunku wydarzenia wśród odbiorów
5. Pozycjonowanie (positioning) określa grupy docelowe, ich wielkość i gotowość na odebranie oferty jednostki

Fazy zarządzania eventem:

  • Definiowanie projektu (inicjowanie projektu, definiowanie projektu, organizowanie zespołu projektowego)

  • Planowanie i organizowanie projektu

  • Wykonawstwo projektu (działalność wykonawcza, działalność kontrolna, działalność koordynacyjna)


Koncepcja event marketingu obejmuje zarządzanie procesami rynkowymi poprzez wydarzenia. W Polsce po 2004 roku powoli wzrastało zainteresowanie event marketingiem. Ówcześnie, tego typu usługi były oferowane przez najlepsze agencje reklamowe czy koncertowe. Można było również spotkać się z hasłem: organizacja imprez. Obecnie na rynku można znaleźć całe mnóstwo agencji eventowych, zajmujących się organizacją imprez dla firm, stowarzyszeń czy projektów.

Agencje eventowe oferują organizacje takich wydarzeń jak: festiwale, karnawały, rocznice, spotkania, konwencje, pokazy, prezentacje, targi, wydarzenia prywatne, koncerty, rozdania nagród, sympozja, konferencje, wydarzenia polityczne, zabawy rozrywkowe. Nie jest to jednak łatwy biznes, jak może się błędnie wydawać, gdyż klienci wymagają od organizatorów coraz to nowszych pomysłów i innowacyjności, po to aby zachęcić grono klientów do wzięcia udziału w wydarzeniach. Co więcej, organizacja wydarzenia obejmuje wszystkie jego szczeble, łącznie z zapewnieniem bezpieczeństwa uczestnikom. Rozwój tej dziedziny spowodował powstanie zawodu określanego mianem event communications manager.

Roadshow to cykl wydarzeń marketingowych, na który składają się spotkania biznesowe i konferencje. Podczas tych przedsięwzięć najwyższe zespoły kierownicze firmy rozmawiają z potencjalnymi nabywcami, prezentując im swoje przedsiębiorstwo i produkty czy usługi. Istnieją także Roadshow związane z wkraczaniem danej firmy na giełdę papierów wartościowych.

Cechy dobrego Roadshow

Zazwyczaj uczestnicy przychodzą na Roadshow z kilku powodów – aby się czegoś nauczyć i znaleźć rozwiązania problemów, z którymi się borykają. Dlatego podczas organizacji takiego wydarzenia należy dokładnie przedstawić uczestnikom doświadczenia danej marki, zademonstrować produkty czy usługi. Podczas takich spotkań budować należy świadomość marki oraz pokazać zarówno kluczowym klientom, jak i potencjalnym, że firmie na nich zależy.

Aby zrozumieć grupę docelową, która będzie uczestnikiem Roadshow, należy zbadać wszystkie dostępne informacje zebrane podczas poprzednich spotkań. Można również przeprowadzić badania, omawiając możliwości ze swoim zespołem sprzedaży, aby dowiedzieć się więcej o obecnych przeszkodach w procesie sprzedaży. W większości przypadków każdy potencjalny klient musi otrzymać zaproszenie na Roadshow marketingowy.

Podczas Roadshow liczy się także pozytywne wrażenie ogólne. Warto zainwestować w pojawienie się przełomowych treści i inspirujących mówców, tętniące życiem przyjazne otoczenie, pyszne jedzenie i świetne towarzystwo. Wszystkie te pozytywne doświadczenia pozostawią po sobie tylko optymistyczne myśli w umysłach i trwałe dobre wrażenie na temat firmy. Może to procentować w przyszłości na relacje z danymi klientami.

Ambient media to wszelkie działania marketingowe ukierunkowane na grupę odbiorców nienasyconą standardowymi formami reklamy, są wobec nich krytyczni lub mniej wrażliwi. Działania te są realizowane przy wykorzystaniu różnych nośników komunikatu promocyjnego (przedmioty lub miejsca) takie jak przystanki, komunikacja miejska, toalety publiczne, przymierzalnie, wózki w marketach, podłogi w sklepach, blaty stolików w kawiarniach a nawet graffiti.

Działania te mogą przybierać różne formy, w zależności których specyfika działań może być nieco zróżnicowana. Z takich form możemy wyróżnić marketing partyzancki, wirusowy, internetowy i szeptany. Działania marketingowe łączą ze sobą dziedziny ATL (Above The Line) i BTL (Below The Line) i zazwyczaj są realizowane na zamówienie pod wybrany produkt lub usługę i dla konkretnej grupy odbiorców. Istotne jest aby działania były jednorazowe, niepowtarzalne i unikatowe. Ich dużą zaletą jest możliwość oddziaływania na różne grupy docelowe, szczególnie odbiorców narzekających na agresywną formę reklam.

Marketing wirusowy – działania marketingowe będące odmianą marketingu szeptanego. Jest wykorzystywany przez growth hacking. Działania wirusowe polegają na zainicjowaniu sytuacji, w której potencjalni klienci będą sami udostępniać między sobą informacje dotyczące firmy, usług lub produktów. Rozpowszechniane w ten sposób komunikaty nie zawsze zawierają ściśle reklamowy przekaz, prymarnym celem tego rodzaju strategii marketingowej jest budowanie świadomości marki oraz jej pozycjonowanie, czyli wywoływanie pożądanych skojarzeń z nazwą lub logo firmy. Najpopularniejszymi formami reklamy wirusowej są: materiały wideo, materiały graficzne, komunikaty oraz gry online.

Marketing partyzancki – forma marketingu zbliżona do marketingu wirusowego, polegająca na promowaniu dóbr i usług za pomocą niekonwencjonalnych technik, w zależności od grupy docelowej, jak np. napisy sprayem na murach prezentujące daną markę czy vlepki.

W tej technice stosuje się zarówno niekonwencjonalne, mające przykuć uwagę środki, jak również niekonwencjonalne treści, np. widok krwi, drastycznych scen itp. Przede wszystkim jednak technika ta bazuje na tanich środkach. Dodatkowo daje ona taki efekt, że odbiorca infekowany jest memami nawet unikając kontaktu z tradycyjnymi nośnikami reklam. Informacja o produkcie czy usłudze, podobnie jak w marketingu wirusowym, może dalej rozchodzić się w postaci plotki oraz dalszych przekazów informacji drogami niekonwencjonalnymi.

marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 01marketing%20promocje%20domeno 1marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 05marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 07marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 10marketing%20promocje%20tigermarketing%20promocje%20kubus%20tymbark 03marketing%20promocje%20domeno 2marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 08marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 11marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 02marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 04marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 06marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 09marketing%20promocje%20kubus%20tymbark 12